ЯК БУДУТЬ ВЗАЄМОДІЯТИ ВІДДІЛИ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АКТІВ ЦИВІЛЬНОГО СТАНУ (ДРАЦС) ТА ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ?
Відповідь на це питання, в розширеній доповіді, на селекторній нараді, з представниками громад, надала начальник Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Одеса) Марина Падун. Вона детально зосередила увагу на виконанні делегованих повноважень з питань проведення державної реєстрації народження фізичної особи, її походження, шлюбу,смерті, зокрема, взаємодії між органами місцевого самоврядування (з окремими повноваженнями органів виконавчої влади), 48 існуючими центрами надання адміністративних послуг (ЦНАП) та місцевими відділами ДРАЦС.Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький закцентував увагу представників громад на важливості цієї інформації, адже за кожною дією органів вдали і виданим документом, стоїть людина зі своїм життям.«Сільська, селищна, міська рада може своїм рішенням уповноважити будь-який виконавчий орган, у тому числі ЦНАП, на виконання делегованих функцій з державної реєстрації актів цивільного стану, який діятиме, як суб’єкт надання таких послуг. Необхідно зазначити, що повноваження відділів державної реєстрації актів цивільного стану порівняно з повноваженнями виконавчих органів місцевого самоврядування є значно ширшими, оскільки вони окрім проведення державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті, реєструють розірвання шлюбу, зміну імені, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх, формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд, здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження» – сказав Сергій Гриневецький.Серед основних моментів, на яких особливо загострив увагу, учасників селекторної наради, керівник області і доповідач за темою, той факт, що державна реєстрація народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті здійснюється виконавчими органами сільських, селищних та міських (крім міст обласного значення) рад шляхом складання актового запису цивільного стану в електронному вигляді у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян (далі-Реєстр) та на паперових носіях. Виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад підключаються до Реєстру на підставі укладеного договору з його адміністратором виключно для цілей складання актових записів цивільного стану в електронній формі.