НА СЕЛЕКТОРНІЙ НАРАДІ ТОРКНУЛИСЬ ПИТАННЯ РЕМОНТУ МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ
Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову селекторну робочу нараду в режимі онлайн з головами райдержадміністрацій, районних рад, територіальних громад та міст обласного значення.
З характеристикою поточної ситуації щодо інфраструктури доріг місцевого значення Одеської області, їх ремонту та утримання доповів директор Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Одеської ОДА Віктор Лунгул.

«Існуюча мережа автомобільних доріг загального користування місцевого значення Одеської області нараховує 5526,53 км, у тому числі: обласних – 1551,40 км, районних – 3975,13 км. Найбільша загальна протяжність доріг (1415,0 км) та окремо доріг районного значення (1150,2 км) – у новоствореному Подільському районі, що є одночасно й найбільшим за площею в області, найменші аналогічні показники – в Ізмаїльському новоствореному районі (449,6 км та 258,9 км відповідно); найбільша загальна протяжність доріг обласного значення – у новоствореному Болградському районі (312,7 км), найменша – у Роздільнянському (169,8 км).
Типи покриття цих доріг – переважно перехідні (81,1%), поряд з удосконаленими (15,0%) та ґрунтовими (3,9%). На дорогах місцевого значення області знаходяться 483 одиниць мостів та шляхопроводів загальною протяжністю 7691,1 м. Автомобільні дороги місцевого значення в регіоні – переважно IV-ї категорії з шириною проїжджої частини 6 / 7 м (89,5%), доріг ІІ-ї та ІІІ-ї категорії з шириною проїжджої частини 6,5 / 7,5 / 9,0 м – меншість (3,5%).
Також до складу автодорожньої інфраструктури входять такі об’єкти: залізобетонні, металеві мости та шляхопроводи (483 одиниці загальною протяжністю 7691 м), водопропускні труби на дорогах місцевого значення (7199 одиниць загальною протяжністю 90,48 км)», – охарактеризував загальну статистичну ситуацію директор профільного Департаменту.

На сьогодні, за інформацією Віктора Лунгула, потребують проведення реконструкції та ремонту 85% доріг – 4700 км доріг, при цьому протягом 2019 – ІІ-го кварталу 2021 р. вже відремонтовано 97,0 км доріг, включаючи встановлення необхідних технічних засобів організації дорожнього руху, нанесення дорожньої розмітки (особливо біля шкіл, лікарень).
«Фінансування передбачено по основним напрямках – капітальний ремонт, поточний середній ремонт, поточний дрібний ремонт, експлуатаційне утримання (включаючи аварійні роботи з ліквідації пошкоджень покриття, організацію та безпеку руху, зимове утримання, ремонт штучних споруд, озеленення, благоустрій та прибирання). Цього року у всіх новостворених районах Одещини заплановано відремонтувати 29 об’єктів (переважно в Ізмаїльському та Березівському районах), у тому числі в рамках реалізації Програми Президента України «Велике Будівництво. На даний час реалізуються проєкти по 142,5 км доріг (включаючи проведення поточного середнього ремонту на 88,3 км, та капітального – на 42,5 км). Також мають бути завершені стратегічно важливі ділянки автомобільних доріг загального користування місцевого значення, роботи на яких що були розпочаті у минулі роки»», – зазначив директор Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства.
Загальна сума коштів, передбачених для витрат на ремонт та утримання автомобільних доріг Одеської області у 2021 р., складає 1684578,16 тис. грн, (джерела фінансування – державний та місцеві бюджети, а також кредитні кошти), зокрема: капітальний ремонт – понад 989,0 млн грн, поточний середній ремонт – понад 308,5 млн грн, експлуатаційне утримання та поточний дрібний ремонт доріг – майже 203,31 млн грн. Розподіл коштів на експлуатаційне утримання між районами здійснюється, у першу чергу, відповідно до протяжності автомобільних доріг, також враховується кількість штучних споруд та тип покриття.
Слід зазначити, що забезпечення належного режиму експлуатації та утримання автомобільних доріг з метою забезпечення їх нормального технічного стану, особливо у зимовий період, залишається вкрай актуальним, навіть проблемним питанням. З метою забезпечення безперебійного руху автотранспорту автомобільними дорогами загального користування та сталої роботи дорожнього господарства в осінньо-зимовий період ДП «Служба місцевих доріг» щорічно проводить відповідну роботу з підрядними дорожніми підприємствами щодо забезпечення належної матеріально-технічної підготовки. На даний час вже укладено відповідні договори з такими організаціями: ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» (Березівський, Подільський райони), ТОВ «Максдорстрой» (Б.-Дністровський район), ТОВ «Евродор» (Болградський, Ізмаїльський райони), ТОВ «Прогресдорбуд» (Роздільнянський район).
Голова ОДА Сергiй Гриневецький закцентував увагу голів громад і райдержадміністрацій, що окрім ремонту доріг, не менш важливими є й систематичне проведення відповідних заходів з належного утримання доріг, узбіч, прилеглих територій, лісних посадок, для чого вкрай необхідно якнайшвидше налагодити комплексний стійкий взаємозв’язок представників місцевої влади з профільними експлуатуючими організаціями місцевого та регіонального рівня.

Також керівник Одеської області зазначив, що розроблення та реалізація механізмів взаємодії між профільними службами та відомствами для забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації, особливо в осінньо-зимовий період, є питанням окремої особливої уваги керівництва районів та громад.