1. /
  2. Новини
  3. /
  4. В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ...

В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ РОЗГЛЯНУЛИ ШЛЯХИ НАЛАГОДЖЕННЯ КОМУНІКАЦІЇ ОПЕРАТОРА І ПОСТАЧАЛЬНИКІВ ГАЗУ З СУМЛІННИМИ СПОЖИВАЧАМИ

Вчора, 15 вересня, в Одеській обласній державній адміністрації за участі голови Ізмаїльської районної державної адміністрації Родіона Абашева, відбулась нарада заступника голови Одеської ОДА Сергія Підгайного з керівництвом АТ «Одесагаз» і ТОВ «Одесагаз-Постачання», а також головами районних державних адміністрацій області, під час якої учасники розглянули шляхи налагодження комунікації оператора і постачальників газу з сумлінними споживачами.

Як заявив голова Ізмаїльської районної державної адміністрації Родіон Абашев, останнім часом збільшились звернення від мешканців району з приводу нарахування обсягів газу споживачам ТОВ “Одесагаз-Постачання” та АТ “Одесагаз”. Кілька місяців поспіль багато жителів району отримують платіжки за газ з сумами, які не відповідають реальним обсягам спожитого газу. Причиною тому є проблема зі своєчасною передачею показань лічильника оператору “Одесагаз”, зокрема, через поштову скриньку. В результаті громадянам нараховують величезні суми за незрозумілими критеріями, які надалі складно оскаржити, а справи доходять до судів і до залучення колекторів.

«Людей не приймають і скарги не розглядають. Абоненти отримують позови до суду і вже активно працюють колектори. Хочеться зрозуміти, чому норми типового договору не виконуються, чому справи доходять до суду» – наголосив голова Ізмаїльської районної державної адміністрації Родіон Абашев та зазначив, що в деяких містах люди не можуть отримати роз’яснення на свої скарги.

Родіон Анатолійович наголосив, що Ізмаїльська районна державна адміністрація звернулася в НКРЕКП і отримали відповідь, що регулятор запланував перевірку діяльності ТОВ «Одесагаз-Постачання» щодо дотримання умов ліцензії.

Керівники газопостачальних компаній запевнили, що проблем з нарахуванням не виникає у сумлінних споживачів, які регулярно і своєчасно передають показання лічильників або через кол-центр, або через СМС, або через телеграм-бот. Керівництво компаній просить споживачів у разі виникнення технічних проблем з передачею даних або помилок, оплачувати суму за фактично спожитий газ і звертатися до них з відповідною заявою. Директор ТОВ «Одесагаз-Постачання» Станіслав Вісторопський також пообіцяв розібратися у випадках неприйняття скарг і заявив, що керівництво компанії дало розпорядження абонентським відділам приймати всі заяви і реагувати на них.

Підсумовуючи нараду, заступник голови Одеської обласної державної адміністрації Сергій Підгайний зазначив, що недоліки в організації роботи ТОВ «Одесагаз-Постачання» в частині комунікації зі споживачами призводять до соціальної напруги в регіоні.

За результатами наради прийнято рішення протягом 10 днів ТОВ “Одесагаз-Постачання”  та АТ “Одесагаз” налагодити взаємозв’язок з абонентами, вирішити організаційні питання роботи кол-центрів, які прийматимуть звернення громадян та розглядатимуть їх у визначений законом термін.

Крім того, підприємствам ТОВ “Одесагаз-Постачання”  та АТ “Одесагаз” рекомендовано звернутися до Національної комісії регулювання електроенергетики України задля вирішення можливості проводити перерахування показників відповідно до Постанови НКРЕКП №2496 від 30.09.2015 року «Про затвердження Правил постачання природного газу».

Довідково.

В червні 2021 року до Ізмаїльської районної державної адміністрації почали надходити численні скарги від мешканців району, які не згодні з рахунками на  оплату  послуги постачання природного газу (платою за спожитий газ) та просять зробити перерахунок об’єму природного газу за фактичними показниками лічильників.

08 липня 2021 року за ініціативою Ізмаїльської РДА була проведена нарада з питання вирішення проблеми перерахунку обсягу спожитого природного газу  населенням за фактичними показниками за участю представників АТ «Одесагаз» та ТОВ «Одесагаз-Постачання». За результатами наради було вирішено:

– Рекомендувати АТ «Одесагаз», ТОВ «Одесагаз-Постачання» та Ізмаїльському управлінню експлуатації газового господарства посилити роз’яснювально-інформаційну роботу  з населенням через власні офіційні вебсайти, в тому числі, сторінки у соціальних мережах та надавати відповідні інформаційні матеріали для оприлюднення місцевим ЗМІ.

–  Рекомендувати  газопостачальним організаціям, які обслуговують мешканців Ізмаїльського району, налагодити роботу інформаційної платформи на якій фіксуються показники приладів обліку спожитого природного газу, в тому числі, відкрити доступ до історії внесених показників за минулий період, врегулювати відповідність нарахувань після корегування показників на платформі. Врахувати досвід та приклад роботи постачальників електричної енергії. Також відображати всі дії щодо внесення та корегування показників  в особистих кабінетах на сайті http://gasolina-online.com.

-Рекомендувати Ізмаїльському управлінню експлуатації газового господарства проводити звірку показників лічильників споживачів природного газу у населених пунктах району, зокрема, у віддалених селах району.

Копію протоколу направлено до АТ «Одесагаз» та ТОВ «Одесагаз-Постачання» супровідним листом, в якому Ізмаїльська РДА також просить вжити заходів щодо корегування  обсягу спожитого природного газу за фактичними показниками лічильників.

12 липня 2021 року Ізмаїльська районна державна адміністрація звернулася до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), з проханням всебічно розібратися в ситуації та здійснити необхідні заходи задля врегулювання  взаємовідносин між постачальниками природного газу. 08 вересня 2021 року отримано відповідь від НКРЕКП, у якій зазначено, що НКРЕКП найближчим часом здійснить заходи державного контролю щодо дотримання суб’єктами господарювання  ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу.

15 липня 2021 року мешканці Ізмаїльського району звернулись на особистому прийомі до голови Ізмаїльської РДА із заявами щодо сприяння у перерахування обсягів спожитого газу на фактичними показниками лічильників.

Копії звернень споживачів були направлені до АТ «Одесагаз», ТОВ «Одесагаз-Постачання» та ТОВ «ГК» Нафтогаз України» для розгляду та вирішення питання по суті. В своїй відповіді АТ «Одесагаз» рекомендує споживачам, які не згодні з рахунком постачальника та мають намір оскаржувати його, сплачувати рахунок тільки у тій частині, що ним не оспорюється одночасно із поданням письмової зави до постачальника про витребування роз’яснень. ТОВ «Одесагаз-Постачання» надало довідки на кожного абонента, який звернувся, із зазначенням обсягу спожитого природного газу, тарифу, нарахування та суми до сплати. ТОВ «ГК» Нафтогаз України» надало відповідь, що абоненту було проведено відповідний перерахунок за спожитий природний газ після отримання фактичних показників від АТ «Одесагаз» та кошти були зараховані як переплата.

12 серпня 2021 року в Ізмаїльській РДА проведена  робоча  зустріч зі споживачами природного газу за участю представника АТ «Одесагаз».

За результатами зустрічі Ізмаїльська РДА ініціювала направлення ще одного листа до НКРЕКП з проханням внести зміни до Кодексу газорозподільних систем, а саме доповнити його методикою та правилами перерахунку об’ємів спожитого природного газу згідно наданих фактичних показників лічильників та зобов’язати оператора ГРМ автоматично проводити корегування нарахованого об’єму споживання природного газу після отримання фактичних показників лічильників споживачів. А також проханням зобов’язати газопостачальну компанію припинити примусове стягнення боргів, які  сформувалися на підставі нарахування планового місячного об’єму споживання природного газу та зобов’язати оператора ГРМ (АТ «Одесагаз») відображати в електронному особистому кабінеті споживача на сайті http://gasolina-online.com  історію показників. Станом на 13 вересня 2021 року відповідь від НКРЕКП не отримано.

13 серпня 2021 року Ізмаїльська РДА направила листи до АТ «Одесагаз» та ТОВ «Одесагаз-Постачання» з проханням призупинити прийняття заходів щодо примусового стягнення заборгованостей за природний газ, які сформувалися на підставі нарахування планового місячного об’єму споживання природного газу. Станом на 13 вересня 2021 року відповіді від АТ «Одесагаз» та ТОВ «Одесагаз-Постачання» не отримані.

08 вересня 2021 року ініціативна група споживачів природного газу Ізмаїльського району в черговий раз звернулася до Ізмаїльської районної державної адміністрації зі скаргами на представництва в м. Ізмаїл, а саме АТ «Одесагаз» та ТОВ «Одесагаз-Постачання» відмовилися приймати заяви в письмовому вигляді від споживачів без укладання договору на технічне обслуговування. На сьогодні існує проблема примусового стягнення заборгованості,  яка сформувалася на підставі нарахування планового об’єму споживання природного. Так Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області після відповідних звернень ТОВ «Одесагаз-Постачання» розпочав видавати судові накази щодо стягнення заборгованості зі споживачів природного газу.