1. /
  2. Новини
  3. /
  4. економіка
  5. /
  6. СЕРГІЙ ГРИНЕВЕЦЬКИЙ ВЗЯВ УЧАСТЬ...

СЕРГІЙ ГРИНЕВЕЦЬКИЙ ВЗЯВ УЧАСТЬ У MINTRANS FORUM

Голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький взяв участь у MINTRANS FORUM «Інфраструктура півдня України. Портовий кластер Одеської області», який відбувся вчора в Одесі.  

Одеська область – головні «морські ворота» країни, провідний регіон України за рівнем розвитку морегосподарського комплексу.  Морські порти регіону є однією з найважливіших з’єднувальних ланок національної транспортної та виробничої інфраструктури з європейською та світовою. Україна володіє найпотужнішим портовим потенціалом серед усіх держав Чорного моря.

За словами Сергія Гриневецького, морські порти, які зосереджені і працюють в Одеській області, мають вагомий вплив на розвиток економіки не тільки нашого регіону, а й України в цілому.

«Одеська область –  це: 7 з 13 морських торговельних портів України; 32 км із 42 км загальної довжини причального фронту  портів України; 3 порти області (Одеса, Південний, Чорноморськ) забезпечують 70% загальних обсягів обробки вантажів України; 73% загальноукраїнських потужностей перевалки зернових вантажів (понад 50 млн т/рік); 12 терміналів із ТОП-20 морських зернових терміналів Україн майже 100% переробки контейнерів в Україні» – зазначив на початку свого виступу голова Одеської ОДА.

На думку Сергія Гриневецького, сьогодні існує необхідність визначення основних напрямів подальшого розвитку України, як морської держави з урахуванням забезпечення економічних інтересів та безпеки держави.

«8 років тому набрав чинності Закон України «Про морські порти України», який визначає правові, економічні та організаційні основи діяльності в морських портах України. Прийняття закону, Національної транспортної стратегії України та Стратегії розвитку морських портів України дозволило реалізувати великі інфраструктурні проекти» – сказав керівник Одеської області.

Окрім цього, додав голова Одеської облдержадміністрації, важливим пріоритетним напрямком державної євроінтеграційної політики визначено транскордонне співробітництво в Дунайському регіоні. Однією із форм такої співпраці є Стратегія ЄС для Дунайського регіону.

«Україна стала першою країною, що не є членом ЄС, яка буде головувати в Стратегії у період з листопада 2021 по листопад 2022 року.  Реалізація Дунайської стратегії відкриває як нові перспективи та можливості, так і ставить певні виклики перед країнами-учасниками процесу.  Необхідно докласти максимум зусиль, щоб відновити координаційний механізм, актуалізувати спільні пріоритетні проекти, визначити спільний середньостроковий план дій участі України в реалізації Стратегії, в тому числі в рамках діючих інструментів ЄС, зокрема Дунайської комісії» – додав голова Одеської ОДА.

Сергій Гриневецький у своєму виступі зауважив, що Одеська обласна адміністрація приділяє особливу увагу ситуації у морегосподарському комплексі області.

«У травні було проведено засідання колегії Одеської обласної державної адміністрації, на якій розглянуто проблемні питання та перспективи розвитку морегосподарського комплексу Одеського регіону. Участь у колегії взяли керівники портів Одеської області, керівник ДП «Адміністрація морських портів України» та керівники інших підприємств морегосподарської галузі. За результатами колегії мною видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 9.06.2021 №602/од-2021 «Про заходи щодо вирішення проблемних питань функціонування та перспектив розвитку морегосподарського комплексу Одеського регіону», яке направлено на розв’язання найбільш гострих соціально-економічних проблем, покращення інвестиційного клімату регіону та забезпечення стабільного та ефективного функціонування підприємств морської галузі області» – поінформував учасників MINTRANS FORUM «Інфраструктура півдня України. Портовий кластер Одеської області» Сергій Гриневецький.

На жаль, відзначив керівник ОДА, нині є ціла низка проблем у морській галузі: це і неефективне управління портовою інфраструктурою; і незадовільний стан інфраструктури в українських портах (рівень зносу портової  інфраструктури становить 80−90%); і застаріла транспортна інфраструктура; і скорочення обсягів транзитних вантажів, що обробляються в Україні; і недостатньо використаний потенціал інтеграції в міжнародні транспортні коридори.

«Нам слід шукати шляхи захисту національних інтересів та комплексного вирішення проблем Українського Придунав’я, що має стратегічне значення для всієї країни. Потенційна пропускна спроможність українських морських портів дунайського регіону становить близько 15 млн. тонн,  на жаль протягом останніх років фактичні обсяги постійно знижуються, оскільки основні капітальні інвестиції спрямовані на порти «Великої Одеси» – зауважив Сергій Гриневецький.

Торкнувся очільник ОДА і питання функціонування залізничного транспорту України, що є провідною галуззю в дорожньо-транспортному комплексі країни і забезпечує майже 82% вантажних перевезень, здійснюваних всіма видами транспорту.

«Через катастрофічну зношеність рухомого складу, невідповідність між придбанням і списанням вантажних вагонів та локомотивів існує загроза незабезпечення потреб промислових галузей економіки у перевезеннях вантажів, з відповідним зниженням показників економічного розвитку країни. Незадовільний стан залізничної інфраструктури призводить до диверсифікації вантажопотоків, зокрема перехід на перевезення автотранспортом, що у свою чергу збільшує навантаження на автодороги області. А в найближчій перспективі – це втрата її конкурентоспроможності у зв’язку із зростанням логістичних витрат та занепад вантажного залізничного руху у відповідному напрямку» – відзначив Сергій Гриневецький.

Отже, на думку голови Одеської обласної державної адміністрації,  пріоритетом має стати – ремонт та модернізація рухомого складу поїздів, реконструкція залізничних станцій та колій, в тому числі  портових, розвиток залізничних контейнерних маршрутів з портів.

Виступ голови Одеської ОДА Сергія Гриневецького на Mintrans Forum – дивіться у відео.