1. /
  2. Новини
  3. /
  4. НАГЛЯДОВА ПРОБАЦІЯ В ДІЇ....

НАГЛЯДОВА ПРОБАЦІЯ В ДІЇ. ПРОГРАМА ТРЕНІНГОВИХ ЗАНЯТЬ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ «ВИБІР ДО ЗМІН» – ДІЄВА ДОПОМОГА В РОБОТІ З НЕПОВНОЛІТНІМИ ПОРУШНИКАМИ ЗАКОНУ

Одна з фундаментальних потреб  соціогенних потреб кожної людини – бути особистістю, сформуватись та реалізуватись як особистість. Вивчення психології особистості як суб’єкта правопорушення стоїть на одному з перших місць в методах попередження правопорушення, допомагає глибше зрозуміти мотиви вчинків правопорушника, регулювати взаємовідносини з ними, виявляти індивідуальність особистості. Задача персоналу пробації – змінити систему цінностей засуджених з кримінальних на соціально-корисні. Для того, щоб змусити таких людей стати на шлях виправлення, треба змінити їхні думки. Для реалізації цього дуже складного завдання працівникам органів пробації потрібно мати певні знання в області педагогіки та психології, особливо якщо суб’єкт пробації – неповнолітня особа. Одним з дієвих інструментів корекції порушень поведінки є Програма тренінгових занять «Вибір до змін». Дана програма розроблена для роботи з підлітками віком 14-18 років, які перебувають у конфлікті з законом, та спрямована на формування і розвиток у них навичок конструктивного та позитивного мислення, саморегуляції, рефлексії, цілепокладання та планування, а також – сприяння позитивним змінам у поведінці. 23 січня 2024 року неповнолітній суб’єкт пробації Д. в рамках здійснення заходів наглядової пробації пройшла друге заняття цієї Програми на тему «Бажання – рушійна сила», яке було проведено фахівцем Ізмаїльського районного відділу №2 з питань пробації Ольгою Журжею. Ціль заняття – сформувати усвідомлення потреб та бажань як рушійної сили людини. Під час зустрічі підоблікова разом з фахівцем відділу розбиралась в тому, що мотивує людину до дій та вчинків; в чому різниця між потребами та бажаннями, та як їх задоволення впливає на життя людини. Цікаві завдання та тести сприяли усвідомленню підлітка, що рушійною силою дій та загалом поведінки людини є задоволення потреб, що забезпечує «життя у нормі», задоволення ж бажання забезпечує життя краще, ніж «нормально», надає відчуття задоволення та успіху, але лише за таких умов: бажання має відповісти можливостям і ресурсам; шлях до реалізації бажання має бути безпечним – не завдавати шкоди ні собі, ні іншим. Учасники  чи учасниці Програми іноді вперше у житті замислюються над своїми поведінковими стратегіями, набувають знань та вмінь щодо їх планування та здійснення.