Запровадження електронних листків непрацездатності
Фонд соціального страхування України спільно з Пенсійним фондом України виконали всі необхідні дії щодо запуску Електронного реєстру листків непрацездатності.
Зокрема:
- затверджено Протокол про інформаційну взаємодію між Пенсійним фондом України та Фондом соціального страхування України щодо ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього;
- здійснено тестовий обмін інформацією щодо електронних листків непрацездатності;
- Пенсійним фондом створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Згідно з чинним законодавством Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України.
Реєстр складається із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами на підставі отриманої інформації. Кожен запис включає відомості про тимчасово непрацездатну особу, унікальний номер випадку непрацездатності, номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я, причину та період непрацездатності, призначений режим лікування, відомості про лікаря, заклад охорони здоров’я та ін.
Лікарняний листок реєструється на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності має унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично.
Роботодавець в особистому кабінеті на ВЕБ – порталі електронних послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua) має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.
Інформація про непрацездатність буде доступна також і застрахованій особі через її електронний кабінет на порталі ПФУ та особі, що засвідчила тимчасову непрацездатність (лікарю) через електронну систему охорону здоров’я.
Новий порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:
постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 р. № 328 “Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього”;
постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-ІX “Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності”;
наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021 за № 728/36350 “Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки”.
Заступник начальника відділу ведення карток реєстру застрахованих осіб № 3 управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області Кристина АКОБІДЗЕ