Україна приєдналася до європейської системи взаємодії у сфері аеронавігації
З 1 листопада Україна долучилась до Спільної системи маршрутних зборів Євроконтролю. Це завершальний етап впровадження європейських практик у галузі аеронавігації, а саме — європейської системи взаємодії в аеронавігаційній сфері.
Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.
«Це крок уперед для покращення взаємодії держави та бізнесу. Нова система формування ставок та оплати за аеронавігаційне обслуговування є прозорою, зрозумілою та зручною для користування авіакомпаніями. Водночас унеможливлюється накопичення боргів авіаперевізників за користування послугами Украероруху», – розповів Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Чому це важливо?
Перевагами для авіакомпаній є відкритий та стандартизований процес формування ставок, їх щорічна актуалізація та зручна оплата рахунків. Для Украероруху – це повне покриття власних витрат завдяки ставкам та гарантія їх повної оплати авіакомпаніями. Також це покращення статусу України як рівноправного й ефективного партнера на європейському авіаційному ринку.
Відсьогодні оплата за аеронавігаційні послуги на маршруті в повітряному просторі України від українських та іноземних авіакомпаній буде здійснюватись через Центральне бюро маршрутних зборів Євроконтролю (Central Route Charges Office – CRCO).
Що передувало події?
У процесі техінтеграції здійснено масштабну роботу із приведення національної бази витрат у відповідність до вимог і принципів Євроконтролю та ІСАО, адаптовано національну нормативно-правову базу у сфері аеронавігації до європейських стандартів, забезпечено відповідність операційних та технічних процедур формату Євроконтролю, започатковано постійний конструктивний діалог з міжнародними організаціями та авіакомпаніями на платформі Євроконтролю.
З 2021 року Україна запровадила ініціативу зі створення двох зон справляння плати за аеронавігацію на маршруті – в повітряному просторі над материковою частиною України (charging zone «Ukraine») та в міжнародному повітряному просторі над відкритими водами окремих районів Чорного моря, де право обслуговування повітряного руху делеговано Україні (charging zone «Ukraine South»). Відповідне рішення було погоджено країнами-членами Євроконтролю наприкінці минулого року та продовжить функціонування в рамках технічної інтеграції.
Нагадаємо, що наразі позитивна динаміка повітряного руху в зоні відповідальності України перевищує середньоєвропейський показник. Зокрема, цьому сприяло встановлення з 1 червня 2021 року нової ставки плати за аеронавігаційне обслуговування.
У результаті, підвищилась інтенсивність польотів у міжнародному повітряному просторі, зокрема в «Green zone» — західній частині Сімферопольського району польотної інформації. За останні місяці за цими маршрутами виконано у декілька разів більше польотів у порівнянні з показником докризового 2019 року.