ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО ЧИТАННЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Український інститут книги провів масштабне дослідження читання в контексті медіаспоживання та життєбудування.
Для нас цікавим виявився факт щодо мови читання. В дослідженні вивчалось не лише те, якою мовою респонденти
прочитали свою останню книгу, але й питання так званої «зручної» для читання мови.
Найчастотніше респонденти вказали українську (53%), як мову якою читати зручніше. В динаміці цей відсоток читачів, які обирають українську мову, має стале і значне зростання –
з 24% у 2018 році до 54% у 2023 році. На фоні зростання статусу української, як комфортної для читання мови, відмічається падіння такого ж статусу у російської – з 28% у 2018
році до 10% у 2023 році. Також відмічається тенденція зменшення усередненої позиції – все одно – з 45% у 2018 році до 36% у 2023 році, що може свідчити про зростання усвідомленості при виборі мови контенту.
Серед загальних висновків дослідження:
– значна частка українців наповнює дозвілля практиками, пов’язаними з діджитал середовищем. Серед них – читання або споживання інформації через електронні пристрої;
– люди більше залучені до соцмереж, але менше споживають інформацію з телебачення;
– найчастіше читають саме друковані книги. Таке дозвілля практикують люди з середньою спеціальною та вищою освітою.
зменшилась частка тих людей, що не читали жодної книги протягом останніх 12 місяців, як серед читачів електронних, так і серед слухачів аудіо книг. Натомість частка тих, що не читали жодної друкованої книги протягом останнього року – зросла;
спостерігається дещо більша частка читання українською мовою саме друкованих книжок;
– понад половини респондентів вказали, що не купували жодної друкованої книги протягом останнього року, проте 34% – купили від однієї до дванадцяти книжок. Найчастіше друковані книги купували люди від 30 до 39 років.
А більш детально з дослідженням можна ознайомитись за посиланням: https://drive.google.com/…/17NdN…/view…