1. /
  2. Новини
  3. /
  4. Отримати соціальні виплати стане...

Отримати соціальні виплати стане простіше і швидше: внутрішнє адміністрування виплат здійснюватиме Пенсійний фонд України

З 1 липня 2025 року внутрішнє адміністрування соціальних допомог, які отримують українці, здійснюватиме Пенсійний фонд України.

❗️Звертаємо увагу, що для отримувачів соціальних виплат нічого не змінюється, зміни відбудуться виключно на рівні внутрішнього адміністрування. Усі, хто їх отримував соціальні виплати і має відповідне право, буде отримувати їх і надалі.

Водночас збільшується кількість місць, куди можна звернутися за соціальними виплатами, що сплачуються за рахунок коштів державного бюджету. Відтепер, крім ЦНАПів та працівників сільських/селищних/міських рад, можна буде звернутися ще й до найближчого сервісного центру ПФУ. Тож сервіси стануть доступніші.

Крім того, стане швидшим розгляд заявок громадян на соціальні виплати та їх щомісячне нарахування. Адже він повністю цифровізується і передається Пенсійному фонду, який має одну з найпотужніших серед усіх державних органів ІТ-систему.

❓Як було раніше?

👉 На районному, потім обласному рівні органів соціального захисту населення формувалися паперові відомості. Звідти вони передавалися на державний рівень, де здійснювались необхідні нарахування. Після цього цілісна платіжна відомість знов передавалась на обласний рівень, а область розділяла відомості для районів. І тільки після цього районні управління соціального захисту могли звернутися з нею до банку для подальших нарахувань людям.

Такий тривалий процес вимагав багато зусиль та часу. Він сповільнював отримання виплат. Також є непоодинокі випадки заборгованостей, які виникають саме через значне перевантаження органів соціального захисту населення.

❓Як буде з 1 липня?

👉 Замість обігу паперових відомостей – цифровізація процесів. Після звернення людини до будь-якої доступної точки, заявка через онлайн-сервіси потраплятиме одразу в опрацювання працівнику Пенсійного фонду. Після розгляду – призначення виплати на картку людини в тому банку, де вона обслуговується.

💻Завдяки цифровізації всі заявки будуть обліковуватись онлайн і значно швидше. Це дозволить також ліквідувати накопичені борги.

Нагадуємо, що звертатися до ПФУ можна як онлайн (доступний портал електронних послуг і мобільний додаток), так і офлайн (Фонд має понад півтисячі сервісних центрів на підконтрольній Україні.

Джерело: Міністерство соціальної політики України