1. /
  2. Новини
  3. /
  4. охорона здоров'я
  5. /
  6. ФССУ: ЯК ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ...

ФССУ: ЯК ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ ЗА ЕЛЕКТРОННИМ ЛІКАРНЯНИМ?

У цьому році українці вже отримали понад 13 мільярдів гривень лікарняних і декретних допомог від Фонду соціального страхування України. Виплати отримали більше 2 мільйонів працівників.

Як отримати допомогу від Фонду за електронним лікарняним?

● Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним електронним лікарняним. Це пов’язано з тим, що е-лікарняний містить лише інформацію про непрацездатність, однак у ньому відсутні фінансові дані – зокрема, сума допомоги. Тому він потребує опрацювання бухгалтером.

● Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду на оплату через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього особисто або через законного представника зверніться у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО або реєстрації – наші фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.

● Актуальні адреси та контакти усіх відділень Фонду завжди можна знайти /за посиланням/.

● Тож, дата отримання Фондом заяви від роботодавця, а не дата створення е-лікарняного першочергово впливає на час отримання допомоги. Тому саме на дату прийняття заяви потрібно орієнтуватись у всіх звітностях ФССУ про стан фінансування.

● Після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.

● Також отримати допомогу від ФССУ в разі хвороби або вагітності можна, навіть якщо ви евакуювались за кордон. Детальніше за посиланням.

● Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.

● Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).

● Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).

● Пам’ятайте, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.

● Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

● Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).

● Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – наші управління надсилають відповідні платіжні доручення на списання коштів з рахунку Фонду і перерахування їх на рахунки роботодавців у найкоротші терміни, однак безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом і у період війни може тривати довше, ніж зазвичай.

● Після направлення Фондом платіжних доручень, безпосереднє перерахування здійснюється не Фондом, тож ми не можемо впливати на його строки, однак постійно слідкуємо за його станом – щойно кошти надходять на рахунки роботодавців, ми оновлюємо цю інформацію в наступних видах звітності за тегами #фінансування_страхувальників, #фінансування_лікарняні і #фінансування_декретні.

● Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.