ДОЛАЄМО ОСВІТНІ ВТРАТИ РАЗОМ!
За останні роки навчання у стресових умовах дуже постраждав освітній процес. Пандемія, війна, повітряні тривоги та блекаути ― все це сильно вплинуло на навчання. Наразі ми маємо справу з освітніми втратами, що означає будь-які втрати знань, умінь, навичок та/або уповільнення чи переривання академічного прогресу через паузи в навчанні конкретного учня.
У першому півріччі 2022/2023 н.р. лише 15 % закладів освіти працювали очно, 33 % — дистанційно, 51 % — змішано. Водночас з цим вчителі зазначають про погіршення результатів навчання учнів/учениць: про зниження успішності здобувачів освіти з української мови у селах вказують 57 % педагогів, у містах — 44 %, з іноземної мови — 52 % та 47 % відповідно, з математики — 45 % та 40 %, з інформатики — 37 % та 25 %. Ми бачимо, що поступово втрачаємо розумовий потенціал нашої молоді й необхідно шукати шляхи для виправлення цієї ситуації.
Саме тому зараз активно розробляються різні програми, які у перспективі допоможуть школярам та дошкільнятам засвоїти потрібні знання. Щоб підтримати такі ініціативи, МОН спільно з UNICEF Ukraine розробило рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх втрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій. Вони стануть основою для розроблення національної стратегії із подолання освітніх втрат в Україні.
Ознайомитися з рекомендаціями bit.ly/3DDUpJ3