Одна з фундаментальних потреб соціогенних потреб кожної людини – бути особистістю, сформуватись та реалізуватись як особистість. Вивчення психології особистості як суб’єкта правопорушення стоїть на одному з перших місць в методах попередження правопорушення, допомагає глибше зрозуміти мотиви вчинків правопорушника, регулювати взаємовідносини з ними, виявляти індивідуальність особистості. Задача персоналу пробації – змінити систему цінностей засуджених з кримінальних на соціально-корисні: праця, навчання, громадська діяльність, родина, повага до закону та інших людей. Для того, щоб допомогти людям припинити вчиняти правопорушення, працівники пробації повинні зрозуміти, чому засуджені продовжують порушувати закони. Для того, щоб змусити таких людей стати на шлях виправлення, треба змінити їхні думки. Для реалізації цього дуже складного завдання працівникам органів пробації потрібно мати певні знання в області педагогіки та психології, особливо якщо суб’єкт пробації – неповнолітня особа. Необхідні консультації в цих питаннях працівникам Ізмаїльського відділу №2 (колишнього Кілійського району) постійно надає практичний психолог, який вже кілька років співпрацює з відділом пробації у якості волонтера: він надає дуже корисні консультації та методичні рекомендації щодо роботи з неповнолітніми підобліковими відділу. Крім цього, на прохання відділу, психолог проводить індивідуальні заняття з неповнолітніми порушниками з метою складання психологічного портрету останніх для більш якісного виявлення факторів ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення.
«Незнання закону не звільняє від відповідальності, а знання – перетворюються на силу». Кожна людина, а тим паче неповнолітня, повинна знати як захистити свої права, але й водночас пам`ятати про свої обов`язки. Права не безмежні, вони закінчуються там, де починаються права іншої людини. Подібні заходи є надзвичайно важливими, адже чим більше впізнаєш людину, зрозумієш мотиви і причини її дій, тим більше шансів змінити її на краще.