Доступність – це завжди про повагу. Іноді вона починається з дрібниці: з напою, який зручно тримати, чи з меню, яке легко прочитати. Особливо під час вуличних івентів з фудкортами.
Але навіть краплинка арахісового соусу в салаті може становити смертельну загрозу для людини з тяжкою формою алергії. І це вже зовсім не про враження, а про безпеку. Організатори офлайн-заходів обов’язково мають подбати, щоб у зоні їжі та напоїв було чітко вказано всі можливі алергени. Це справді важливо.
Про те, як зробити фудкорт чи буфет безпечним та доступним для усіх відвідувачів – розповідає Гайд безбар’єрних подій, створений у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська «Без бар’єрів». Йдеться не лише про меню, а про простір, у якому кожному комфортно.
Насамперед слід звернути увагу на проходи. Вони мають бути достатньо широкими для людей на кріслах колісних, батьків з дитячими візочками тощо. Фізичних бар’єрів не повинно бути й в доступі до замовлення страви: оптимальна висота стійок або прилавків – не більше 80 см.
Ще один важливий момент – розташування столиків. Людині на кріслі колісному має бути зручно розміститися. Ідеально, якщо висоту меблів можна регулювати, а сидіння оснащені поручнями. Високі барні столи краще взагалі не використовувати.
Подбайте про інформаційну доступність: меню чітке й зрозуміле, з великими літерами читабельним шрифтом і в контрастних кольорах. Для людей із порушеннями зору та слуху – можливість замовлення через менеджерів та мобільний застосунок.
А якщо ви чекаєте гостей із дітьми – не забудьте про дитяче меню та просту питну воду. Якщо ж забезпечити спеціальні або дієтичні страви складно – повідомте про це заздалегідь та дозвольте гостям приносити свою їжу. І не забудьте відповідно проінструктувати охорону на вході.
Більше рекомендацій – у Гайді безбар’єрних подій, що доступний у двох форматах: у вигляді книги https://bit.ly/4diKCbJ та як розділ «Довідника безбар’єрності»
https://bit.ly/3wdrgnO