1. /
  2. Новини
  3. /
  4. НОВА ФУНКЦІЯ З АВТОЗАПОВНЕННЯ...

НОВА ФУНКЦІЯ З АВТОЗАПОВНЕННЯ ЧЕРНЕТКИ ДЕКЛАРАЦІЇ

Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції Ізмаїльської районної державної адміністрації повідомляє, що 11 жовтня 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції презентувало нову функцію — часткове автозаповнення чернетки декларації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстрі декларацій).

Такий функціонал НАЗК почало розробляти ще у 2021 році, водночас законодавчо визначили таку необхідність в жовтні 2023 року, коли було ухвалено Закон України № 3384-ІХ про відновлення декларування.

Які переваги нової функції?

Завдяки новій функції декларант має можливість не лише швидше заповнити декларацію, а й побачити неактуальну інформацію або помилки в інших реєстрах, виправити їх, що може стати йому в нагоді в майбутньому. Подальше збільшення обсягу інформації, що може бути перенесена у чернетку декларації, можливо за умови оцифрування документів. Це збереже документи від втрати, що особливо актуально в час повномасштабної війни, коли паперові дані можуть бути знищені в одну мить.

Наразі є можливість допомогти декларанту зібрати інформацію із 14 реєстрів, до яких НАЗК має автоматизований доступ, для часткового заповнення 9 із 16 розділів декларації, у тому числі стосовно членів сім’ї, які погодились на це, підтвердивши це за допомогою мобільного застосунку “Дія”.

Одна кнопка «Автозаповнення» передбачає три кроки декларанта до мети.

👉 Перший крок — збір інформації про себе та членів сім’ї через функцію “Дані для декларації” з використанням мобільного застосунку “Дія”.
👉 Другий — обрання із запропонованих обʼєктів декларування ті, що мають бути перенесені у чернетку декларації, та перевірка достовірності даних про такі об’єкти.
👉 Третій— підтвердження перенесення обраних об’єктів до чернетки декларації та її подання.

Проте наголошується, що автоматизоване перенесення даних не звільняє декларанта від обов’язку зазначення у декларації всієї інформації про свої активи і доходи, у тому числі додаткової інформації, яка відсутня або не може бути перенесена з реєстрів.

❗️Необхідно пам’ятати, що сформувати довідку “Дані для декларації” можливо один раз на рік, тому краще формувати її в період кампанії декларування та уважно слідкувати за застереженнями у довідці, оскільки інформація з окремих реєстрів, наприклад, про корпоративні права та бенефіціарство, надається на дату формування довідки “Дані для декларації”, а не на кінець звітного періоду.