1. /
  2. Новини
  3. /
  4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО...

ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО ЧИТАННЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Український інститут книги провів масштабне дослідження читання в контексті медіаспоживання та життєбудування.

Для нас цікавим виявився факт щодо мови читання. В дослідженні вивчалось не лише те, якою мовою респонденти

прочитали свою останню книгу, але й питання так званої «зручної» для читання мови.

Найчастотніше респонденти вказали українську (53%), як мову якою читати зручніше. В динаміці цей відсоток читачів, які обирають українську мову, має стале і значне зростання –

з 24% у 2018 році до 54% у 2023 році. На фоні зростання статусу української, як комфортної для читання мови, відмічається падіння такого ж статусу у російської – з 28% у 2018

році до 10% у 2023 році. Також відмічається тенденція зменшення усередненої позиції – все одно – з 45% у 2018 році до 36% у 2023 році, що може свідчити про зростання усвідомленості при виборі мови контенту.

Серед загальних висновків дослідження:

– значна частка українців наповнює дозвілля практиками, пов’язаними з діджитал середовищем. Серед них – читання або споживання інформації через електронні пристрої;

– люди більше залучені до соцмереж, але менше споживають інформацію з телебачення;

– найчастіше читають саме друковані книги. Таке дозвілля практикують люди з середньою спеціальною та вищою освітою.

зменшилась частка тих людей, що не читали жодної книги протягом останніх 12 місяців, як серед читачів електронних, так і серед слухачів аудіо книг. Натомість частка тих, що не читали жодної друкованої книги протягом останнього року – зросла;

спостерігається дещо більша частка читання українською мовою саме друкованих книжок;

– понад половини респондентів вказали, що не купували жодної друкованої книги протягом останнього року, проте 34% – купили від однієї до дванадцяти книжок. Найчастіше друковані книги купували люди від 30 до 39 років.

А більш детально з дослідженням можна ознайомитись за посиланням: https://drive.google.com/…/17NdN…/view…