1. /
  2. Новини
  3. /
  4. охорона здоров'я
  5. /
  6. ПЕРВИННА КОНСУЛЬТАЦІЯ У СІМЕЙНОГО...

ПЕРВИННА КОНСУЛЬТАЦІЯ У СІМЕЙНОГО ЛІКАРЯ ДЛЯ ВПО: ЯК ОТРИМАТИ

Уперіод воєнного стану діє спрощений доступ українців до первинної медичної допомоги. Це стосується і внутрішньо переміщених осіб.

Людина зі статусом ВПО має змогу потрапити до лікаря незалежно від місця перебування та без укладання нової декларації. Щоб отримати первинну медичну консультацію, внутрішньо переміщеній особі достатньо:

– звернутися до оператора контакт-центру Національної служби здоров’я України (НСЗУ) за номером 16-77 і з’ясувати адресу найближчої лікарні;

– після прибуття до лікаря пред’явити (за можливості) документи, що підтверджують особу: паспорт або довідку про взяття на облік ВПО.

Також внутрішні переселенці можуть знайти потрібного лікаря й отримати консультацію онлайн, скориставшись для цього:

1) медичним чат-ботом «Турбота»;

2) додатком або сайтом «Doctor Online».

У межах первинної медичної допомоги сімейний лікар зобов’язаний надати такий спектр послуг:

• динамічне спостереження за станом здоров’я,

• діагностика та лікування захворювань,

• базові тести й аналізи,

• направлення до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження,

• паліативна допомога,

• рецепти за програмою «Доступні ліки»‎ й інсулін (якщо це повторний рецепт),

• щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.

Важливо! Внутрішньо переміщена особа не мусить переукладати декларацію, якщо виникає потреба у спеціалізованій медичній допомозі (онкологічній, кардіологічній, терапевтичній, психологічній, педіатричній тощо). Для цього варто звернутися за направленням до закладу охорони здоров’я.

У разі порушення своїх прав пацієнт може поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і до НСЗУ:

– написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медзакладу про неправомірні дії фахівця;

– написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в місті або регіоні, де знаходиться;

– подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;

– звернутися до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77;

– зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету Міністрів України на номер 15-45.