ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС МИ МАЄМО ЗАПУСТИТИ, ПРИНАЙМНІ ХОЧА Б У ТИХ РЕГІОНАХ, ДЕ НА СЬОГОДНІ ЦЕ МОЖЛИВО І БЕЗПЕКОВА СИТУАЦІЯ ДОЗВОЛЯЄ
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет зазначив, що бойові дії в окремих регіонах продовжуються, і наше головне завдання – зберегти життя кожного громадянина нашої держави. Але освітній процес ми маємо запустити, принаймні хоча б у тих регіонах, де на сьогодні це можливо і безпекова ситуація дозволяє.
Отож, у зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендуємо після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації:
– тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією);
– організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання або використання її елементів (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).
Міністр підкреслив, що у місцевостях, де сьогодні не ведуться активні бойові дії, продовжує стабільно працювати інтернет і там можливо організувати дистанційне навчання або використовувати окремі його елементи, зокрема для учнів, які були евакуйовані з небезпечних територій, рекомендовано розпочати освітній процес. Діти можуть також самостійно використовувати будь-які електронні ресурси, як загальні, так і розроблені закладами освіти, іншими науковими та методичними установами.
Важливо! За згодою одного з батьків, діти, які тимчасово внутрішньо переміщені, мають можливість долучитися до навчання у школі за місцем тимчасового проживання.
Сергій Шкарлет також повідомив, що там, де неможливо провадити освітній процес, особливо в регіонах, де зруйновано освітню інфраструктуру, відбуваються постійні обстріли, оголошується повітряна тривога, головну увагу слід зосередити на психологічній підтримці дітей. Питання викладання навчального матеріалу, загалом навчання, може тимчасово відійти на другий план.
“Після завершення воєнного стану такі учні матимуть можливість у звичайних, спокійних та безпечних умовах надолужити пропущене. Для них буде виділено додатковий час на опанування навчального матеріалу та організовано спеціальну допомогу. Рекомендації щодо цього Міністерством вже розробляються”, – підкреслив Міністр.
Нагадаємо, об’єднавши зусилля з Комітетом з питань освіти, науки та інновацій Верховної Ради України, освітянською та батьківською спільнотами вийшли з пропозицією про одноразову зміну алгоритмів щодо державної підсумкової атестації для учнів 11 класу та вступу до закладів вищої освіти України у 2022 році.