18 листопада Верховна Рада схвалила законопроєкт № 2110 «Про публічні електронні реєстри», який відпер стане єдиним базовим документом, що регулює сферу взаємодії та функціонування усіх державних реєстрів в Україні. З 01 січня 2022 року Законом набрано чинність і відтепер процес отримання держпослуг буде швидким та зручним й унеможливить дублювання інформації у реєстрах і повторний запит даних у громадян. Він допоможе оптимізувати наявні реєстри, зробити їх ефективними, а дані в них — якісними та захищеними.
З’явиться поняття «базові реєстри». Це такі реєстри, інформація в яких є першоджерелом для всіх інших реєстрів. Це дасть змогу іншим реєстрам не дублювати дані (наприклад, вік людини, ПІБ, ідентифікаційні документи), а просто підтягувати їх з базового реєстру.
Таких базових реєстрів буде сім. Інші реєстри повинні отримувати або звіряти дані з ними. Трембіта – система електронної взаємодії – дасть змогу поєднати реєстри між собою. Якщо виникне потреба перевірити інформацію, кожен реєстр зможе автоматично запросити її в іншого реєстру. Тобто громадянам не треба буде ходити у кілька кабінетів та надавати копії своїх документів для отримання державної послуги.
Краща якість та повна автоматизація надання державних послуг є одним із кроків для безпаперового режиму в Україні.
Головний спеціаліст юридичного сектору апарату
Ізмаїльської райдержадміністрації
Вікторія САНДУЛЯК